Om klubben

Schackklubben Trojanska Hästen är en av Sveriges ledande juniorklubbar och regerande svenska mästare för U16. Vi bygger träningen på den holländska Stegmetoden (Stappenmethode).

Trojanska Hästen håller till i Vallatorpsskolan. Samarbetet med Vallatorpsskolan har gjort att skolans prisskåp är överfullt av schackmedaljer- och pokaler. Under de senaste åren har skolan dominerat skolschacket och blivit Sveriges bästa skola i schack 2015, 2016, 2017, 2018 och 2019 och är sedan dess regerande skolmästare.

Vi välkomnar alla som har intresse för schack. Hör gärna av dig om du är intresserad av att börja spela med oss. Träningarna är på lördagsförmiddagar, kl 9,30 för mer vana schackspelare (Steg 4 & 5), kl. 10.40 för Steg 2 & 3 och 12.10 för våra nyare medlemmar i Steg 1. På Schacksnack kan du läsa ett reportage om klubbens träningar.

Har du frågor om verksamheten eller vill komma och testa på, maila info@trojanskahasten.se

Vi är huvudtränare i Trojanska Hästen:

Joel Sjöstrand

Joel Sjöstrand, ordförande & tränare